torsdag den 16. april 2015

Winter In Bangalore

I forbindelse med noget øludveksling med én af mine kolleger, fik jeg Winter In Bangalore fra Amager Bryghus. Og selvom vinteren nu er lagt bag os, blev den knappet op forleden.

Der er tale om en såkaldt Vinter IPA, og bryggeriet skriver da også, at den er egnet til al vinterens mad. Husker jeg korrekt, blev den også lanceret sammen med bryggeriets juleøl.

Øllen holder 6%, men er meget fyldig og kraftig i smagen, men har samtidig en god portion friskhed. Den er meget humlet i eftersmagen, der også giver IPA'ens karakteristiske bitterhed, ligesom citrusfrugter også anes.

Den er meget letdrikkelig uden, at der dog er tale om en bælleøl, for den er slet og ret fantastisk. 

Og dermed også en øl, der minder mig om, at jeg snart må forbi bryggeriets butik, så jeg kan forsyne mig med meget af det gode øl, de laver.

Skål!

Ingen kommentarer: