fredag den 27. marts 2015

Marathonstatus #4

Om 6 måneder lyder startskuddet til Berlin Marathon, så det er blevet tid til en ny status.

Træningen over vinteren har forløbet planmæssigt, hvor jeg er blevet den knæskade, jeg pådrog mig i slutningen af oktober, kvit. Jeg tager dog ingen chancer, så jeg træner fortsat med knæbind og passer på med ikke at overbelaste knæet igen.

Træningsmængde og -frekvens bliver langsomt øget, hvor jeg nu træner tre gange om ugen, ligesom jeg til den faste onsdagstræning i den lokale motionsklub, RIMO, løber til og fra træning. Så p.t. lander jeg på omkring 35-40 km. om ugen, og dertil skal så lægges den spinning- og styrketræning, jeg fortsat holder fast ved.

Den gode form lader dog vente på sig, hvor jeg i stedet er træt og har meget tunge ben. Måske jeg træner forkert, for jeg må nok erkende, at jeg ikke kan træne på samme måde, som for 15-17 år siden, hvor jeg for alvor tog fat på løbetræning og marathonløb!

Jeg overvejer derfor at tage fat i et løbeprogram, og så træne efter det, ligesom jeg skal til at træne lidt sammen med ældste-niecens svigerfar, som er en mere end habil løber.

Et nyt delmål er også blevet lagt, nemlig BT Halvmarathon i slutningen af april. Det bliver så første gang, jeg deltager i dette løb. Jeg overvejer også at deltage i nogle andre halvmarathonløb, blandt andet de såkaldte Cannonball Run, som dette her i hjembyen. - mere for at have noget at styre efter.

En sidegevinst til træningen er også, at der i disse måneder bliver indkøbt nyt løbeudstyr - for man må jo aldrig gå ned på udstyr! Så der købes tøj, sko, energiprodukter med videre, og det er super-skægt at dykke ned i det store løbeudvalg, der er på nettet - men også dyrt!

Alt i alt er jeg fortsat ganske fortrøstningsfuld med hensyn til træningen, og glæder mig nu til, at det for alvor bliver bedre vejr - for det er nu sjovere at træne, når det er lyst og temperaturen ligger over 5-10 grader!

Ingen kommentarer: