mandag den 30. marts 2015

Kan 1 million anmeldere tage fejl?

Sammen med Kendrick Lamars To pimp a butterfly, er Father John Mistys I love you, honeybear et af årets bedst anmeldte albums, hvor der i ind- og udland har været lutter roser.

Jeg var ikke specielt højt oppe at ringe over forgængeren, Fear Fun, der ligeledes fik roser hele vejen rundt, men nu fik han en chance til. Og det er jeg glad for, for der er tale om et fabelagtigt album - uden dog, at jeg vælter helt bagover i bar begejstring, men mindre kan også gøre det!

Musikalsk trækkes der på stor inspiration fra 70'er poppen og folk-scenen, og ikke ulig de eminente Midlake. Tekstmæssigt er det de misantropiske og tragikomiske fortællinger, der er i centrum. Og samlet set og lyttet, giver det stærke sange på rad og række.

Et enkelt ankepunkt er, at det såvel musik- og tekstmæssigt bliver lidt for ensformigt, hvor numrene blive svære at skelne fra hinanden, og du løber lidt sur i lytningen.

Men alt i alt et meget fint album, der ganske givet vil lande meget højt på listen over årets bedste albums. Både her på matriklen og diverse musik-sites.

Personligt glæder jeg mig også til at opleve sangene live, når Father John Misty til sommer gæster årets Roskilde Festival.

Jeg runder af med én af de mange stærke sange fra albummet - fra en optræden hos David Letterman:

Ingen kommentarer: