mandag den 16. marts 2015

Et besøg på Christianshavns Færgecafé

Stedets hyggelige indgang
Eventuelle faste læsere herinde vil måske huske, at jeg et par gange om året mødes med nogle tidligere kolleger fra tiden i Nordea Liv & Pension, og hvor programmet er frokost, øl og snaps, efterfulgt af en omgang billard.

Og lørdag havde Carlo, Thomas, Lars og jeg igen sat hinanden i stævne. Denne med med Christianshavns Færgecafé i Strandgade på Christianshavn som frokoststed. Jeg var der for en del år siden, men til trods for, at jeg nærmest kan se derhen fra min arbejdsplads i Nordeas hovedkontor, har jeg ikke siden været forbi. Men det blev der nu rådet bod på.

Stedet ligger i hjertet af Christianshavn - lige ved én af de mange kanaler, der smyger sig gennem bydelen, og mellem mangt et hyggeligt hus og brostensbelagte stræder.

De hyggelige omgivelser holdes også i hævd indenfor, hvor der er prismekroner i loftet og maden serveres på års- og juleplatter.

Stemingen er afslappet, og betjeningen er, som på de fleste andre frokostrestauranter i byen - imødekommende, effektiv, smilende og med en kæk bemærkning i ærmet.


Sild, øl og snapsemenu
Maden var også i top. Thomas, Lars og jeg valgte Kaptajnens store bord, der inkluderer 7 retter - koldt som lunt. Og den var virkelig lækker - veltillavet og -anrettet. Til rejerne og laksen var der hjemmerørte dressinger, der begge lige gav det sidste pift til maden. 

Nogle gange kan platterne næsten være for voldsomme, hvor du er mæt efter de kolde retter, men her var portionerne passende, så alle retterne kunne nydes i fulde drag. Jeg nøjedes dog kun med 6 af dem, da jeg ikke kan "tåle" ost.....

Maden skulle også skylles ned, og her har stedet et fint udvalg af specialøl - dansk som udenlandsk. Vi valgte dog en mere gængs, nemlig Forårsbryg fra Jacobsen. Stedet er også kendt for at lave deres egen snaps, og her valgte vi Et stort batteri, hvor vi fik 5 forskellige hjemmelavede snaps á 2 cl.

Prisniveauet er også rimeligt, sammenlignet med byens lignende steder. For mad og drikke måtte vi hver slippe 650.-, og det var hver en øre værd.

Stedet er hermed mere end anbefalet, og det er ikke sidste gang, jeg lægger vejen forbi.

Efter den gode frokost, gik vi en tur rundt på Christianshavn, for at ende på Fingerbøllet i Wildersgade, hvor den stod på et par timers billard.

Så alt i alt endnu en rigtig hyggelig dag i regi af Team Bierstube.

Læs eventuelt mere om Christianshavns Færgecafé lige her.

Velbekomme!

Ingen kommentarer: