tirsdag den 20. december 2011

Mine årslister - Diverse

Jeg har her og her gjort året 2011 op, musikalsk set, men der er andet i livet end musik....., så her følger et par årslister af den mere diverse art:

Tv-program
TV2-News, med alt, hvad det indbefatter. Men mest Tirsdagsanalysen og så deres valgdækning. Runner-ups i aktualitetsafdelingen kan kun være de fremragende Nak & Æd og Gintberg på kanten.

På fiktionsfronten begejstrede især Borgen på DR1. Sæson 2 dog betydeligt bedre end 1. Sidse Babett er fremragende i rollen som Birgitte Nyborg, ligesom jeg holder meget af Søren Mallings og Lars Knudsens karakterer. Pilou Asbæk bryder jeg mig derimod mindre om, og han virker utroværdig i sin rolle. Men jeg glæder mig allerede til 3. sæson.

Filmoplevelse
Submarino - ingen over og ingen ved siden af
Runner-ups: Schindlers list og Coen-brødrenes True Grit.

Årets fodboldkamp
Community Shield 2011 mellem Manchester United og Manchester City. Uniteds 2. halvleg var af en anden verden og gav forhåbninger om noget stort - indtil videre er det så kun blevet ved forhåbningerne....

Runner-up: HSV-FC Köln 6-2

Årets fodboldspillere - i "mine" klubber
Manchester United - Wayne Rooney
FC København - William Kvist
Bayern München - Mario Gomez
Inter - Javier Zanetti

Årets oplevelse
Øllogens studietur til Krakow.

Årets bedste øl
D.O.R.I.S. the Destroyer fra Hoppin' Frog. Smagt i forbindelse med Porter-/stout-arrangement hos Danske Ølentusiasters Ringsted Afdeling. En øl tæt på det perfekte!

Årets bedste læseoplevelse

1 kommentar:

Brian sagde ...

Måtte kommentere på dette:
"D.O.R.I.S. the Destroyer fra Hoppin' Frog."

Smagte BORIS the crusher fra samme bryggeri for et par uger siden - uden tvivl i top 3 over øl jeg har smagt, hvis den ikke er den allerbedste. Jeg må en tur i Istedgade og erhverve mig en Doris (lyder gustent men det er altså Ølbutikken jeg hentyder til).

Så hvorfor en kommentar på et, i blogverdenen, old gammelt indlæg? Det er såmænd fordi jeg manglede lidt musisk inspiration og derfor trawlede ældre indlæg igennem.

Ses,

B