onsdag den 14. december 2011

Årets danske sang


Jeg har her kommet med et bud på årets popsang, og her et par måneder senere, holder det bud stik.

Det er af den udenlandske slags, men herhjemme kan en del sange snildt være med i den konkurrence. Og nedenfor er min top-5 over årets danske sang - i uprioriteret form. Andre kunne også godt have været med, men ved flere af dem, ligger styrken i den sammenhæng, de indgår i. Eksempelvis Michael Møllers sortrandede, melankolske og himmelstræbende sange på værket A month of unrequited love.

Anyhoo.....

The Storm - My Crown



Raveonettes - War in heaven



Larsen & Furious Jane - In the surf



Mikael Simpson - Lad det staa



Ulige Numre - København


Tak for sangene, og husk, som altid, at musik er livets salt!






3 kommentarer:

rene sagde ...

tak - spændende liste! Særligt spændende for en, der kun har købt en enkelt dansk udgivelse i går (de e3fterladte). Du er godt nok omkring dig. Fik jeg sagt at hele Throbbing Gristle bagkatalog af de ordinære udgivelser er kommet som 2cd remastered? Ja, dem fik man så halet ind :-)

Søren Nielsen sagde ...

Dine penge er givet bedre ud på Raveonettes og The silent section frem for TG. Blot min ydmyge mening :)

rene sagde ...

tak for tippet :-)
Prøv at vente et år og forsøg så at sælge bemeldte udgivelser i en brugtbutik nær os - jeg sætter mine sølle mønter på tg :-)
Altså ikke at det skal komme an på det, men nu sagde du selv 'dine penge' :-)