lørdag den 10. december 2011

Dead men walking....?



Søren Pind, Troels Lund, Lars Løkke og Peter Christensen. Her samlet i forbindelse med ministerrokade. Snart samles de igen - når Trolex-gate skal kommissionsundersøges, og hvor smilene meget vel kan være stivnet.

Alle er uskyldige indtil det modsatte er bevist, men en artikel som denne fra dagens JP, flår de værste anelser frem. Og man sidder mere og mere med fornemmelsen af, at V og folkene omkring, ville strække sig langt ud over grænserne, for at stoppe Helle Thornings vej til regeringsmagten. Omvendt nærer jeg også en frygt for, at medier, eksperter med videre koger sagen for meget op, men indtil videre, har V selv sørget for at bære brænde til bålet. Med Løkkes "pressemøde" i mandags på Statens museum for kunst som det værste eksempel.

Som tidligere venstremand, håber jeg, at Venstre, uanset udfaldet, er i gang med selvransagelsen, og at de i den forbindelse genlæser disse to artikler: Niels Krause og Helle Ib. Men Venstre under Fogh og Løkke har været præget af vi alene vide, så det bliver næppe tilfældet....

1 kommentar:

rene sagde ...

ja, politik er jo blot for sjov, som Krause K jo driller dem med. tak for et godt og sagligt indlæg (hvor ordet tidligere rammer det hele ind). Personligt kunne jeg godt tænke mig - ikke mindst på baggrund af billedet, du hæfter ved, at møde en person, der må have sagt: Peter Christesen...det er lige mig! Forsamlingen på biledet har ikke fortjent at fortsætte. De satte DK i et hidtil uset centralistisk statsgreb (alle der arbejder med uddanelse vil give mig ret) og rendte så stærkt væk fra alle liberale ideer sammen med de to andre regeringspartier (sic!). Jo, ordet her er i sandhed tidligere...om der kommer et nyt hold (det gør der jo!) som kan vinde mere gehør vil de kommende år vise. Jeg for min sag har grumme vanskeligt ved at finde en mand på tinge med dem de lader os vælge mellem lige for nu. Tak for indlæg.