torsdag den 1. december 2011

Juletraditioner....

Vi er nu officielt inde i julemåneden. December - traditionernes og mindernes måned. Og ja, jeg holder af julen, og har også mine traditioner for denne dejlige måned og højtid. Det er ikke hvert år, at de alle holdes i hævd, men jeg forsøger efter bedste evne.....

Så for mit vedkommende er de faste traditioner ved julen blandt andet....
  • Julefrokoster med Øllogen, Rødderne og jobbet. Alle tre kan der allerede sættes hak ved
  • Besøge mine bedsteforældres gravsteder i Kundby, Hillerød og Grønholt
  • Julepynte mit hjem
  • Pynte juletræ - dog springer jeg igen i år over, da jeg i givet fald og ganske givet efterfølgende må investere i nyt julepynt efter, at katten har muntret sig....
  • Nyde ad libitum juleøl fra alskens bryggerier. Jeg er godt i gang, primært bryg fra Det lille bryggeri
  • Lytte til Phil Spectors jule-album
  • Se diverse julekalendere i fjernsynet
  • Følge kalenderlysets og adventskransen nedtælling til juleaften
  • Købe og få julegaver! Igen i år, er jeg spændt på, hvad katten giver mig....
  • Tænde den udendørs julebelysning
  • Åbne mine julekalendere
  • Se Disneys jule-show
  • Fejre juleaften med min nærmeste familie
  • Holde familie-julefrokost
  • Være til Jule-rock i Ringsted Kulturhus, om end jeg i år misser dette arrangement
  • Holde julefrokost med mine gode venner Preben og Per. Det går på skift, og i år er det hos Preben og hans viv
  • Skrive julekort til nær og fjern
  • Se julefilm som Nøddebo Præstegaard og Jul i den gamle købmandsgaard. Hvis de da løber over skærmen....
  • Spise brunkager, romtoppe, marcipan og andet julekonfekt
  • Nyde julefreden 
  • Sende tanker til dem, der ikke er her mere
  • Gløgg og æbleskiver med vennepar
  • Spise finker og risengrød - dog ikke samtidig!
  • Ihukomme julens kristne budskab
  • Genkalde minder fra barndommens jul - man er vel nostalgiker.....
  • Nyde julens salmer - især Julen har bragt velsignet bud
  • Holde juleferie!
  • Og ikke mindst slet og ret nyde livet og bare være
Glædelig december og husk nu at nyde hver en stund.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Du er godt nok travlt til Jul. vi glæder os at modtage en julekort fra danmark. Og ja, spændende hvad du får fra Mikkel. Zhenya