lørdag den 17. december 2011

Mine årslister - musik

Det er tiden for årslister - også hvad angår de musikalske. Og når jeg lytter tilbage på 2011, har det været én af de finere årgange. Mange gode plader er blevet smidt på gaden, nye, gode navne er dukket op, mens gamle kendinge vendte tilbage i fin, fin form.

Skuffelser har der også været, toppende med Kaiser Chiefs, der sendte de seneste 5-10 års dårligste album på gaden - i hvert fald af de bands, jeg lytter til. Dertil kommer den hypede James Blake, hvis album flere steder er kåret til årets album - selv følte jeg mig mere underholdt ved pollentallene på tekst-tv!

Nå, men her er mine lister, og i prioriteret rækkefølge (denne gang uden kommentarer, men med enkelte henvisninger til tidligere indlæg. Ellers tjek sites som youtube, Gaffa, Soundvenue, Undertoner og Lydtapet for nærmere info....):

Udenlands:
  1. Walkabouts - Travels in the Dustland
  2. PJ Harvey - Let England Shake
  3. Kasabian - Velociraptor!
  4. Low - C'Mon
  5. Björk - Biophilia 
  6. R.E.M - Collapse into now
  7. Arctic Monkeys - Suck it and see
  8. The war on drugs - Slave ambient
  9. Okkervil River - I am very far
  10. White lies - Ritual
 
Indenbys 

  1. Raveonettes - Raven in the grave
  2. The silent section - Contour of a passing dream
  3. De efterladte - Traditionen utro
  4. Green pitch - Asleep, Awake, Alert
  5. Michael Møller - A month of unrequited love
  6. Larsen & Furious Jane - Dolly
  7. I got you on tape - Church of the real
  8. Jonas Bjerre - Skyscraper
  9. Sara Savery - The diver
  10. Hymns from Nineveh - Hymns from Nineveh
Koncerter
  1. Sort Sol i Ringsted Kongrescenter
  2. de efterladte i Musikcafeen
  3. Raveonettes på Roskilde
  4. I got you on tape i Ringsted Kulturhus
  5. Morrissey i Operaen

Ingen kommentarer: