lørdag den 19. februar 2011

Green Pitch...

For et par uger udsendte det danske band Green Pitch ep'en Asleep - den første af 3 ep'er i 2011. EP'en er udkommet på vinyl og som download, og planen er vist, at de tre ep'er så samles op med en cd-udgivelse sidst på året. Altså nærmest Robyn-finten.

Første gang, jeg stiftede bekendtskab med Green Pitch var til en koncert med Martin Hall i Store Vega i foråret 2006, hvor bandet agerede opvarmning. Inden da kendte jeg dem ikke, og med tanke på Hall's hang til det bizarre, frygtede jeg det værste. Men min frygt blev gjort til skamme, for de leverede én af de smukkeste koncerter, jeg længe har oplevet. Faktisk det års bedste koncert. Rex Garfield sang, som var englene steget ned fra himlen og taget bo i hende.

Kort efter landede deres album, Ace of hearts, i min brevkasse. Et album, der er lamslående i sin melankoli, og efterlader ingenlunde én uberørt. Samme oplevelse giver efterfølgeren, La Jolla, der udkom i 2009.

Nu venter gode oplevelser med de kommende udgivelser, og selvom, at jeg dårligt nok har fået lyttet den første, synes ventetiden til den næste allerede lang.

En smagsprøve på deres smukke sange findes her:


Hermed anbefalet og kig også gerne ind på deres hjemmeside.

Ingen kommentarer: