lørdag den 26. februar 2011

Bedste mål nogensinde

Som nogenlunde flittig gæst på fodboldstadions i ind- og udland, har jeg set mange fodboldkampe live, så at sige. Og dermed også mange gode mål. Men min top-tre over de bedste mål er let at lave:


Målet, der mere eller mindre rehabiliterede Peter 32 Møller i FCK-trøjen. Slet og ret fremragende og jeg får fortsat gåsehud, når tanken falder på et Nedre C, der igen og igen og igen sang "Peter Møller" og "Der er kun én 32". Yndlingsspilleren for yndlingsklubben, og et usandsynligt vigtigt mål.



Mit første besøg på Anfield. Torres' første mål i 4-0-sejren over Blackburn (Agger scorede også), og selv jeg, som værende United-fan måtte rejse sig op og klappe. Målet oser af overskud og overblik.



Klassikeren over dem alle. I den afgørende mesterskabskamp i Parken mod Brøndby. På et meget vigtigt og afgørende tidspunkt i kampen, vælger Zuma - efter sublimt opspil - da lige at lave et saksesparksmål. BIF'erne måbede, mens FCK'erne festede. Resten er historie....

Disse tre mål er i særklasse de bedste, jeg har oplevet på et stadion, og skal jeg vælge det bedste, må det være Møllers. Fordi det var Møller.

Ingen kommentarer: