torsdag den 3. februar 2011

Facebook og kodesprog

Det er ikke nogen hemmelighed, at kvinder ofte bruger kodesprog - eller det er måske bare mig, der opfatter det sådan.....

Anyway, så bruger blandt andet mine kvindelige venner på Facebook fra tid til anden meddelelser som

  • Tequila, Red bull, whisky, øl og så videre (vist nok om ægteskabelig status og lignende)
  • Rød, sort, pink og så videre (vist nok om farven på bh'en)
  • Jeg vil have den i sofaen, jeg vil have den i gangen, jeg vil have den i køkkenet og så videre (vist nok om, hvor de har håndtasken)
Det er vist udsprunget af en opmærkomhedskampagne for brystkræft, og det er jo i sig selv et godt formål.

Jeg har dog opgivet at finde ud af, hvad det betyder, og tænker i samme skynding, at kvinderne nok har samme oplevelse, når vi mænd taler om offside, onside, 4-4-2, 4-3-3, trænerfyring, saksespark, give en snitter, køre med rouladen og så videre.

Så hvis de ikke forventer, at jeg ved, hvad de taler om, når de bruger ovennævnte kodesprog (eller måske bare generelt....), så forventer jeg heller ikke, at de skal vide, hvad jeg taler om, når jeg ytrer mig om fodbold (eller måske bare generelt.....).

1 kommentar:

Anonym sagde ...

fint reddet til sidst; jeg forstår heller ikke meget af, hverken det DE snakker om her eller det DU snakker om :-) Men pointen er vist at i den flydende modernitet kan vi alle orkestrere vores eget sprog og identitet ganske som vi vil. Helt fint faktisk....