torsdag den 29. december 2011

2011 - i bakspejlet

På lørdag kl. 24.00 lægger vi 2011 bag os, og et begivenhedsrigt år har det været. Det arabiske forår, ikke mere Bin-Laden og Gadaffi, drengen Holger, Utøya, Amagermanden, landets første kvindelige statsminister og sådan kunne jeg nok blive ved.

Men for fine årskavalkader, vil jeg henvise til disse:


Personligt har det også været et godt og begivenhedsrigt år, med mange gode oplevelser og slet og ret bare væren. Forfatteren Henrik Stangerup skrev en gang, at hver dag fuldbragt er en gave, og hvor havde han dog ret!

Jeg har her på blog'en skrevet lidt om, hvad der er sket her på matriklen og omegn, og en god måde at kigge tilbage på 2011, kunne være at kigge på, hvad jeg forventede af året. Og det skrev jeg om her - om end jeg ingenlunde vil postulere, at jeg har clairvoyante evner. Dertil er jeg alt, alt for naiv....

Nå, men en kort status....
  • Walkmen spillede på Roskilde, men desværre ikke Arcade Fire
  • Mikael Simpson udgav et nyt album, men ikke desværre ikke det længe ventede med Sølvstorm som backingband
  • Vi fik et folketingsvalg, men desværre ikke et nationalt kompromis om udlændingepolitikken
  • Der var pragtfulde ture til Hamburg og Krakow
  • Mange gode stunder i haven, der netop nåede stadiet for vedligeholdelse
  • FCK blev danske mestre og Manchester United tog mesterskabsrekorden i England. Og William Kvist blev solgt til den tyske storklub Stuttgart
  • Jeg fik læst Jens Christian Grøndahls forfatterskab, besøgt Stevnsfortet, lavet en terrasse ved husets solnedgangsside, nydt sommeren og ikke mindst mange gode stunder i gode venners og familiens selskab
Dertil kommer en masse gode musik-, bog-, film- og fodboldoplevelser.

Tak er ofte kun et fattigt ord, men alligevel tak til alle dem, der var med til at gøre 2011 til endnu et dejligt år. Endnu et år til bogen. Gode venner, gode naboer, min dejlige familie og så videre - ja, ingen nævnt, ingen glemt.

Jeg glæder mig allerede til at tage hul på et nyt år og ved, at det bliver et godt et af slagsen.....

Ingen kommentarer: