lørdag den 30. august 2014

Tre fra en - Kim Wilde

Forleden sad jeg og "youtubede", og som det så ofte sker, når jeg gør det, kom jeg godt rundt i hjørnerne og med mange afstikkere til især firserne.

Det ledte mig hen til Kim Wilde. Hun er ikke en kunstner, jeg har lyttet så helvedes meget til - selvom jeg husker, at jeg var ganske begejstret, når Kids in America, Cambodia og View from a bridge blev spillet i datidens Hej P3. Senerehen fornægtede jeg hende i en slags misforstået sortklædt surmulerkult.

Men når jeg, som forleden, lytter til hendes mange hits op gennem firserne, noterer jeg, at hun har lavet mange fantastiske sange, hvis storhed ikke gik op for mig den gang. Og hendes tidlige hits såvel som You came og You keep me hangin' on fra slutfirserne står fortsat den dag i dag ganske forfriskende og ganske tidsløse.

Så det er ikke sidste gang, at jeg lægger vejen forbi hende - i hvert fald på Youtube.

Jeg runder af med tre smagsprøver:







Ingen kommentarer: