lørdag den 23. august 2014

Schöfferhofer Hefeweizen

I forbindelse med hvedeølstemaet her på bloggen, nåede turen forleden til Schöfferhofer Hefeweizen. En øl, jeg nogle gange er stødt på, når jeg har været i nabolandet mod syd. Øllen blev dog købt i Superbrugsen i Fensmark.

Og konklusionen efter seneste smagning er, at den ikke skriver sig ind blandt mine favoritter, men den skal have ros for at skille sig ud fra de øvrige tyske hvedeøl. Bevares, den har hvedeøllens klassiske citrussmag, men er også mere krydret, og efterlader en eftersmag af bitterhed. Det gør også, at den virker mere tung end de "kun" 5%, den er på.

Den krydrede og bitre eftersmag gør også, at den ganske givet vil stå godt til grill- og stegeretter. Så selvom, jeg ikke er voldsomt imponeret, vil jeg ganske givet vende tilbage til den igen.

Skål!

Ingen kommentarer: