onsdag den 15. juni 2016

Min spilleplan for Northside 2016


Efter flere års tilløb, bliver 2016 året, hvor jeg for første gang gæster Northside Festival i Aarhus. Som nævnt har festivalen ofte været i mine overvejelser, men er primært "faldet på", at jeg ikke kunne overskue både Northside OG Roskilde i samme sommer, og sidstnævnte SKAL jeg fortsat på.

Men nu er undskyldningerne sluppet op, og 17. juni tjekker jeg ind på festivalen. Og igen i år, ser programmet meget spændende ud. Det er ikke lige så alsidigt som Roskildes, men de to festivaler skal heller ikke sammenlignes.

Ligesom de øvrige år, lægger programmet meget op af min smag, og med en god blanding af bands, jeg har oplevet før, og nye bekendtskaber - i live- og/eller pladesammenhæng. Iggy Pop og Chemical Brothers har jeg eksempelvis ikke oplevet før, mens eksempelvis Bernhoft og Wolf Parade er helt nye navne - for mit vedkommende.

Northside bliver uden det vanlige lejrliv, og i stedet tjekker vi ind på et hotel. Det passer mig fint, og hver ting har sin charme.

Nu er det ved at være alvor, og jeg har den seneste tid dykket ned i programmet, og det har ledt til følgende spilleplan for dagene - "must see" er markeret med fed.

Fredag
  • Alex Vargas
  • Bernhoft
  • The Temper Trap
  • Yeasayer
  • Digitalism
  • Iggy pop
  • The Chemical Brothers 

Lørdag
  • Childrenn
  • Yelawolf
  • The Minds Of 99
  • Wilco
  • Puscifer
  • Wolf Parade
  • Unknown Mortal Orchestra
  • Sigur Rós
  • Beach House
  • Jamie XX

Søndag
  • Velvet Volume
  • Blossoms
  • Bloc Party
  • Coasts
  • Duran Duran
  • Beck

Der kan naturligvis komme ændringer, og planen er primært en ledetråd for dagene, men jeg vil også lade humøret, stemningen og spontaniteten lede mig på vej.

Jeg glæder mig usigeligt meget.

Ingen kommentarer: