mandag den 27. juni 2016

Gouden Carolus Indulgence Whisky Infused

Belgiske Brouwerij Het Anker er blandt mine absolutte yndlingsbryggerier, hvor deres Cuvee Van De Keizer og Noël står meget højt på min liste over de bedste øl, jeg har smagt.

Forleden smagte jeg så deres Gouden Carolus Indulgence Whisky Infused. I omtalen hedder det, at 
"Gouden Carolus er Gouden Carolus Cuvée van de Keizer (år 2015), som er blevet beriget med en infusion af Gouden Carolus Single Malt whisky fra et udvalg af Anker skræddersyede træfade".

Det giver en meget kompleks og fyldig øl. Tørrede frugter og chokolade er blandt smagsnoterne, og den høje alkoholprocent (11,7%) mærkes ikke - altså i smagen! 

Den er desuden en smule bitter, og så er der naturligvis en god portion smag af whisky i den. Og sidstnævnte fylder for meget, hvor den overdøver det gode, der er ved "originalen". 

Så jeg blev ikke voldsomt imponeret, men målestokken er også urimelig, al den stund, at "originalen" er blandt de bedste øl, der er lavet - smagt med min mere eller mindre tvivlsomme smag.

Når det er skrevet, er der fortsat tale om en fremragende og spændende øl, der går bedst som nydeøl - og gerne i godt selskab.

Øllen blev købt hos Den Lille Gaardbutik i Bringstrup lidt udenfor Ringsted.

Skål!

Ingen kommentarer: