torsdag den 18. juni 2015

Sthlm India Pale Ale

Under min seneste tur til Stockholm stødte jeg også på det lokale bryggeri, Stockholm Brewing Company. Jeg kendte ikke bryggeriet i forvejen, men havde læst meget godt om det. Bryggeriet fremhæver blandt andet, at deres øl er håndlavet og økologisk.

Så jeg forsøgte mig med deres India Pale Ale. En klassisk IPA på 6%, hvor der er en fin balance mellem den frugtede og bitre eftersmag. Ved den første tår smager du straks tropiske frugter, men efterhånden som du kommer gennem flasken, træder bitterheden mere og mere frem.

Det giver en spændende smagsoplevelse, men dog uden, at jeg bliver blæst helt bagover i bar benovelse. Men alligevel nok til, at min nysgerrighed med hensyn til bryggeriet er vakt, og jeg håber at støde på mere øl fra bryggeriet.

Øllen blev købt i Systembolaget.

Ingen kommentarer: