søndag den 26. oktober 2014

Nyt fra Love Shop

Jeg har i år oplevet Love Shop to gange live. Og begge gange har det været med indtrykket af et band, der i sin nye version, var mere og mere sammenspillet.

Det indtryk har de taget med på deres nye album, Kærlighed og Straf, der udkom i mandags. Det 10. i rækken. Et album, der, lyttet med min mere eller mindre tvivlsomme musiksmag, er deres hidtil bedste. Det siger ikke så lidt!

Der er nemlig tale om et meget helstøbt album, hvor alt synes at gå op i en højere enhed. Sangene hænger smukt sammen, musikken er klassisk Love Shop og spørgsmålet er, om Jens Unmack har sunget bedre før. Næppe!

Det trækker også gevaldigt op, at inspirationen fra verdens bedste band, Kent, er ganske markant. Både i instrumentering, melodi og udtryk, hvor melankoli går hånd-i-hånd med glæde, tab med håb, længsel med forløsning.

Det er næsten umuligt at fremhæve nogle sange frem for andre, men skal jeg alligevel gøre forsøget, så står sange som Bellavista Regn, I morgen og Du kyssede morgenlyset bort, som albummets absolut bedste skæringer.

Desværre får jeg ikke oplevet dem på den turné, der netop er blevet spillet i gang, men jeg håber, at jeg kan tage revanche til foråret.

Jeg runder af med én af de mange fine sange fra Kærlighed og Straf:

Ingen kommentarer: