tirsdag den 21. oktober 2014

London Black Cab Stout

Fra tid til anden hænder det, at den lokale Rema 1000 har øl fra det engelske bryggeri, Fuller's, stående på hylderne. Det er jeg svært tilfreds med, for bryggeriet har en helt særlig plads i mit øl-hjerte. Det var nemlig deres London Pride, der for alvor fik mine øjne og smagsløg op for, at der findes andet øl end det fra Carlsberg og Tuborg. 

Det skete i 2001, hvor jeg var i London for første gang. Og siden er jeg "ofte" vendt tilbage til den øl - og andet fra Fuller's. Som blandt andet London Black Cab Stout, som jeg smagte forleden.

Et kendetegn ved Fuller's er, at deres øl ofte er i den lette ende af skalaen - både i smagen og i alkoholstyrke. Det gør sig også gældende for London Black Cab Stout, der holder 4,5%, men det bliver den nu ikke dårlig af. Snarere tværtimod! For den giver en god smagsoplevelse, hvor kaffe og mørk chokolade er nogle af smagsnoterne. Den er samtidig forholdsvis tør og bitter. Det gør, samlet set, at den er en ganske interessant øl, jeg helt sikkert vil vende tilbage til.

Skål!

Ingen kommentarer: