onsdag den 11. juni 2014

Fire ting, jeg har lært i mit arbejdsliv

Gennem de knapt 19 år, jeg har været på arbejdsmarkedet i form af et nogenlunde fast fuldtidsarbejde, har jeg lært i hvert fald fire ting. Ting, der er gået igen alle steder, jeg har været - nogle steder mere end andre. Og de er:

  • Deadline betyder det tidspunkt, du begynder at arbejde på opgaven
  • Dagsorden betyder de ting, vi ikke diskuterer på mødet - eller i hvert fald ikke træffer beslutning om
  • Mødetidspunkt betyder det tidspunkt, hvor du begynde at overveje at gå til mødet
Men måske det bare er mig, der er en pedantisk strukturfascist....

Den fjerde ting, er én, jeg også benytter mig meget af, nemlig finten med, at du hele tiden går rundt med et stykke på papir - eller nu om dage med din smartphone -  og ser noget ledende/søgende/fortravlet ud. Så er der ingen, der stopper dig, fordi de lige skal vende et eller andet. Og du får fred og ro til at passe dig selv og din kaffe!

God arbejdslyst.....

PS. Ironi KAN være anvendt!

Ingen kommentarer: