lørdag den 11. juli 2015

En tur i Korsbæk

Jeg er klar til en tur i grisehandlerens bil -
lidt bondeknold er jeg vel....
Da Dyrehavsbakken tidligere på året åbnede dørene til en ny sæson, var det samtidig med et nyt islæt - nemlig med en genopførelse af den folkekære by, Korsbæk, der er kendt fra den mindst lige så folkekære tv-serie, Matador.

Selv har jeg ikke været på Bakken siden det år, jeg fyldte 30 år....., men i forbindelse med gårsdagens besøg hos en tidligere studiekammerat, lagde vi sammen med hans kone og datter vejen forbi.

Det blev til en hyggelig rundtur gennem Korsbæks gader, hvor vi blandt andet kom forbi Postgaarden, begge byens banker, Skjerns Magasin, Grisehandler Larsens gård, cykelsmeden og indgangen til Agnes og Rødes lejlighed med videre.

Jeg var meget overrasket over hvor godt, det er lavet - jeg havde vist forestillet mig en art "papkulisser", men bygningerne er rigtigt lavet, og det hele fremstår meget autentisk. Som eksempelvis Larsens lokum i gården, hvor Hitler, Stalin og Provst Mejer "pryder". Rundt om i byen står gamle biler parkeret, og du føler dig ført tilbage til mangt et Matador-afsnit


Indgangen til Postgaarden - som "vi"
også kender den fra Ringsted
Og da byen er en forlystelse, er der mulighed for at spise på Postgaarden og Jernbane Restauranten. Den sprang vi dog over.

Vi har dog forventet, at det havde været muligt at komme ind og se stuerne, men det krævede, at man havde bestilt bord til spisning. 

Samtidig havde vi også forventet at se nogle af karaktererne i bybilledet, men vi stødte kun på et par af byens betjente.

Men som stor Matador-fan, var det absolut besøget værd, og en anden gang, kunne jeg godt finde på at bestille bord til spisning samt en rundvisning, så man får det hele med.

Så jeg kan kun give Korsbæk mine varmeste anbefalinger - er man på de kanter og især, hvis man holder af tv-serien bag byen.

Ingen kommentarer: