fredag den 24. februar 2012

Madonnas top-10

I slutningen af marts skulle Madonna smide et nyt album på gaden - hendes 12. studiealbum. I disse år er det ikke ligefrem en nyhed, der får mig op af den magelige lænestol, men jeg lyttede meget til hende i begyndelsen af hendes karriere. Debuten og Like a virgin var i flere år i fast rotation på min pladespiller og plakater af hende prydede drengeværelset.

Men efter True blue-albummet begynder vi at gå hver sin vej, men jeg vendte dog for en kort bemærkning tilbage i forbindelse med Ray of light-albummet, der på mange måder kan karakteriseres, som hendes voksenalbum.

Men selvom vi der i slutningen af firserne gik hver sin vej, har jeg fra tid til anden genlyttet hendes tidlige sange og efter bedste evne prøvet at følge hendes mere nyere ting. Og indrømmet, der har også de senere år været fine pletskud, og hendes evne til hele tiden at genopfinde sig selv, har været imponerende, ligesom hendes inspiration for kunstnere spændende fra disco til hiphop ikke kan overvurderes.

Nå, men i forbindelse med nyheden om det nye album, youtubede jeg hende en del, og nedenfor er min egen top-10 over Madonna - i prioriteret rækkefølge:
  1. Crazy for you
  2. Live to tell
  3. Physical attraction
  4. Into the groove
  5. Dress you up
  6. Forbidden love
  7. Cherish
  8. Deeper and deeper
  9. This used to be my playground
  10. Frozen
Madonna spiller i øvrigt i Parken til sommer. Jeg har aldrig oplevet hende live, men overvejede så denne gang at købe billet. Men koncerten falder dog mere eller mindre sammen med årets Roskilde og her trækker sidstnævnte dog mest.

Ingen kommentarer: