tirsdag den 1. november 2016

Beer Geek Limfjordsporter

Tidligere på året gik Mikkeller og Thisted Bryghus sammen om at parre to af landets mest sagnomspundne øl, Beer Geek Breakfast Stout og Limfjordsporter. Resultatet blev en Baltisk Porter på 7,7%.

Jeg smagte den første gang på ølfestivalen i maj, og det uden at blive imponeret. Det blev jeg heller ikke, da jeg forleden smagte den igen.

Originalerne står meget højt på min liste over de bedste øl, men her er det næsten som om, at du har parret Ryan Gosling og Scarlett Johanson, og resultatet er en mumitrold!

Det er et misk-mask af smage, hvor røgen og tjæren fra Limfjordsporteren kigger frem, men mest som "narresmag". Og den tunge stoutsmag fra Beer Geek er blevet udvandet.

Bevares, der er fortsat smag af kaffe, chokolade og lakrids, og der er også noget fyldighed i den. Men det fungerer bare ikke - for mig. Så også her foretrækker jeg den rene vare. Men de får da point for at prøve, men står for meget på skuldrene af originalerne - og lever på deres triumfer.

Øllen blev købt i Føtex i Ringsted.

Skål!

Ingen kommentarer: