mandag den 29. august 2016

Geuze Mariage Parfait 2011

Det seneste års tid, er jeg blevet mere og mere glad for de mere sure øl. Måske fordi, de smager så meget anderledes end de mere almindelige øltyper og udfordrer mine smagsløg. Og slet og ret giver en anden smagsoplevelse.

Forleden smagte jeg så Geuze Mariage Parfait fra belgiske Boon. En Lambic på 8%.

Øllen er på én og samme gang tør og frisk, og er meget frugtet i smagen. Den virkede meget blød og fyldig i smagen i forhold til nogle af de andre Lambic, jeg har smagt.

En udfordring for mig ved disse øl er, at jeg ikke kan pege på, hvad de smager af, men det giver i stedet fokus på selve øllen og smagen - og ikke mere nørdede detaljer.

Og øllen kunne bare nydes, og det blev den. Det er nemlig en rigtig nydeøl, men kunne også være spændende, som en velkomstdrink eller som supplement til champagne eller lignende bobler.

Alt i alt fik den mig lyst til at dykke endnu mere ned i denne øltype.

Øllen blev købt i Barley Wine i København.

Skål!

Ingen kommentarer: