onsdag den 16. december 2015

Semper Ardens Christmas Ale 2015

Da jeg sidste år åbnede juleøl-temaet her på bloggen, var det med Semper Ardens Christmas Ale i en lagret udgave fra 2006. Forleden smagte jeg den så i en frisk udgave.

Der er tale om en belgisk strong ale på 8,3%. Den er en smule bitter, men også med en sødlig eftersmag, hvor karamel dykker frem blandt smagsnoterne. Men lakrids og koriander er også at spore.


Den kan gå som nydeøl, men den er også god til juleanden, hvor den spiller fint sammen med julebordets herligheder.


De gange, jeg har haft den med juleaften, har jeg i hvert fald ikke kunne holde den for mig selv!


Alt i alt en fremragende øl, og derfor kan det ærgre mig, at Carlsberg ikke dyrker Semper Ardens-serien mere.


Øllen blev købt i Føtex i Ringsted.

Skål.

Ingen kommentarer: