tirsdag den 1. december 2015

Jeg lytter til P6 Beat

Jeg lytter ikke normalt vis så meget radio, men de seneste par måneder, har jeg slået ind på P6 Beat. Det takket være et tip fra min gode veninde, Lisbeth. 

Jeg var for et par år siden forbi kanalen, men stødte dengang mestendels på musik i dødsmetal-genren, og det kan være OK - blot i små doser.


Men nu er jeg tilbage, og denne gang bliver jeg. For musikken lægger meget tæt op af den, 
jeg i forvejen lytter til. Rock og pop i skøn forening, og nyt som gammelt. Så det ene øjeblik kan jeg nyde nyt fra Beach House eller Lana Del Rey, det næste nostalgisk genlyt med Lars HUG og The Smiths.


Samtidig fører P6 Beat mig også til bands, jeg ellers ikke havde stødt på. Som Blaue Blume, Soak og De Underjordiske, der alle tre lyttes med stor begejstring her på matriklen.

Så kanalen er også med til at fortsætte musikrejsen, og når jeg støder på noget nyt/ukendt, som fanger og tænder noget i mig, plejer jeg at tjekke videre på især Spotify.


Det er næsten lidt som i "gamle dage", hvor Hej P3 og Studie 8X blev storlyttet, hvorefter jeg rendte ind hos den lokale plade-pusher og handlede singler og albums. Og musik er jo livets salt!


Det er ikke så meget de faste programmer, jeg får lyttet, men når det passer ind, drejer jeg ind ind på Længe leve albummet, hvor et helt album tages under behandling af studieværten og en musiker. Det plejer at være meget interessant, hvor der også kommer nye vinkler på musikken.


Jeg runder af med et af de bands, jeg har lært at kende via programmet:






Ingen kommentarer: