mandag den 14. december 2015

Årets koncerter

2015 lakker mod enden, og her på bloggen vil jeg gøre året op via mine vanlige lister- sådan som jeg nu en gang har hang til!

Jeg begynder med årets bedste koncerter.


Selv om, at jeg de senere år har skruet meget ned for koncert-frekvensen, er det alligevel blevet til omegnen af 25. Og hvor ingen faldt rigtigt igennem, om end Jacob Bellens i DR Koncerthuset og Father John Misty på Roskilde skuffede en del.


Men der har været mange fine øjeblikke. Eksempelvis stod verden stille, da The War On Drugs spillede den magiske og episke Under Pressure på Arena på årets Roskilde. 


Samme sted fik jeg også for alvor øjnene op for Whomadewho, der leverede en fantastisk fest.


FFS lagde også Tivolis Koncertsal ned. Især, da de spillede Franz Ferdinand-klassikeren, Take Me Out, og deres egen Johnny Delusional.


Men skal jeg koge året ned til en top-3, ser den sådan ud:

  1. The Minds Of 99 på Gimle. Måske landets p.t. bedste liveband, og hvor de leverede sange til såvel danseskoene som hjertekulen
  2. Lars HUG på Arena på årets Roskilde. Hjertegribende smukt, og jeg glæder mig meget til et genhør til januar i DR Koncerthuset
  3. Love Shop i Store Vega. Et band, der bare bliver bedre og bedre. I 2016 oplever jeg dem mindst én gang, men nok også flere...
Alt i alt endnu et fantastisk koncertår, og sigtekornet er allerede rettet ind mod 2016, hvor jeg, foruden Lars HUG og Love Shop, har billetter til Massive Attack, Suede, Mikael Simpson, The Minds Of 99, Muse, Coldplay og The Cure. Listen stopper næppe der....

Ingen kommentarer: