mandag den 21. december 2015

Musikåret 2015

Den musikalske gennemgang af 2015 fortsætter med min kåring af årets bedste udenlandske og indenlandske album. Øvelsen har været meget svær. Dels har der været mange fine albums, der har tændt noget i mig, dels har det været et år, hvor jeg har lyttet til rigtigt, rigtigt mange nye albums.

Mange gode plader er blevet smidt på gaden, nye, gode navne er dukket op, mens gamle kendinge vendte tilbage i fin, fin form. Og hvor kun meget få kunstnere/albums skuffede.


Så her er mine lister, og i prioriteret rækkefølge - tjek eventuelt sites som Youtube og Gaffa, eller vælg etiketten Nye albums nederst i dette indlæg, for nærmere info:

Top-10 - Udland

  1. Ryan Adams - 1989
  2. Lana Del Rey - Honeymoon
  3. Beach House - Thank You Lucky Stars
  4. Blur - The Magic Whip
  5. Beach House - Depression Cherry
  6. Low - Ones And Sixes
  7. Mercury Rev - The Light In You
  8. Tame Impala - Currents
  9. Björk - Vulnicura
  10. New Order - Music Complete
Top-10 - Indland
  1. Blaue Blume - Syzygy
  2. The Minds Of 99 - Liber
  3. Mew - +-
  4. Marie Key - Tænker Du Vi Danser
  5. Lydmor & Bon Homme - Seven Dreams Of Fire
  6. Darkness Falls - Dance & Cry
  7. Mellemblond - Fra Et Sted
  8. De Underjordiske - Ind I Flammerne
  9. Emma Acs - Give In To Whatever
  10. Ulige Numre - Grand Prix
Jeg runder af med en smagsprøve fra henholdsvis årets udenlandske og danske plade:




Ingen kommentarer: