tirsdag den 26. april 2016

Imperial Cascading Black IPA

Én af mine gode venner, Brian, er med i et håndbryggerlaug, og jeg var så heldig at få ét af deres bryg i fødselsdagsgave. Den smagte jeg forleden.

Imperial Cascading Black IPA holder 9,5%, men smager ingenlunde sprittet. Faktisk er den meget vellykket - det skriver jeg ikke "kun" i håbet om at få mulighed for at smage mere fra lauget!

Den er ganske humlet, og med et bittert bid i eftersmagen. Men uden, at munden lukker helt sammen. 

Nogle IPA har en smule sødme, der spiller op mod det bitre, men her der det mere noter af kaffe, der gør det, hvilket klæder den meget. Egentligt så meget, at jeg i begyndelsen tænkte på en imperial stout. Men efterhånden, som du kommer gennem flasken, finder friskheden vej, og giver øllen en form for liflighed.

Alt i alt en meget god øl, der skal nydes uden ledsagelse og et bevis på, at der også rundt om i køkkener og garager brygges meget godt og spændende øl.

Skål.

Ingen kommentarer: