fredag den 2. august 2013

Sommerferien 2013

Møns Klint
4½ uges dejlig sommerferie er ved at være ved vejs ende, og den rundes af med Ringsted festival i dag og 70 års fødselsdag på søndag hos min mors kusine. 

Listen over de ting, jeg gerne ville nå var lang, men først og fremmest var planerne, at urene skulle sættes på hold og at jeg skulle så meget ned i gear, at hvilepulsen nærmede sig 0. Det blev også tilfældet, og ellers gik dagene blandt andet med at 
  • holde mit princip om at glemme alt om lange bukser og strømper i min ferie. Shorts og bare tæer er ferietøj
  • være på en dejlig tur til Møns Klint sammen med min søster, svoger og ene niece
  • lege turist i København og det skrev jeg om lige her
  • besøge gode venner i sommerhus i Karrebæksminde
  • cykeltræne stort set hver anden dag, hvilket cyklede sig op i cirka 450 km. - ikke et specielt svimlende antal, men det vigtigste var også at komme af sted....
  • komme i bund med papirerne fra blandt andet diverse pensions- og forsikringsselskaber
  • klippe hæk
  • tømme fiskehandlerne i Karrebæksminde
  • nyde kolde øl på terrassen
  • skrive breve og e-mails til nær og fjern
  • blogge
  • grille
  • nyde det bedste juli-vejr i mands minde
  • se familie og gode venner - enten her eller der
  • være på endnu en glimrende Roskilde Festival. Dog kun for én dag, og det tæller ikke rigtigt...
  • læse bøger
  • se nogle gode film, heriblandt (med link til filmsitet Scope) Enemy of the state, Blood work, Braveheart, Reprise, The Joneses, Absolute Power, Kill Bill vol. 1 og Kill Bill vol. 2
  • bestille plader, bøger og films hos Amazon
  • købe diverse cykelting så som nyt cykeltøj og -dæk
  • planlægge Ølkubbens kommende studietur til Edinburgh
  • ordne cykler og bil
  • ordne huset fra gulv til loft
  • ordne have - igen og igen
  • ordne trædesten i haven
  • se Tour de France
  • se Superligaen blive sparket i gang igen
  • dovne på sofa og i haven
  • slappe af og bare være
  • knække en kindtand, og når jeg er færdig med de behandlinger, er jeg 10.000.- fattigere, men de penge havde jeg heller ikke noget andet at bruge til....
Alt i alt nogle gode dage, men det bliver også fint at komme tilbage til trædemøllen. Trædemøllen er jo også en forudsætning for, at man nyder sin ferie!

Ingen kommentarer: