tirsdag den 9. oktober 2012

Rolling Stones!

Jævnfør denne nyhed, skulle rock-legenderne i Rolling Stones planlægge en række koncerter i forbindelse med bandets 50 års jubilæum. Og det gjorde da ikke noget, hvis de i den forbindelse eller forlængelse heraf, lagde vejen forbi Danmark.

Nu er det ikke et band, jeg lytter voldsomt meget til, og i mange, mange år gik jeg en stor bue udenom dem, om end enkelte af deres sange ramte min tvivlsomme musiksmag.

Og derfor var jeg heller ikke oppe i det jublende felt, da deres seneste koncert i Danmark blev annonceret - de spillede i Parken 5. august 2007 og Gaffas efterfølgende bud på en anmeldelse kan læses her.

Stones på scenen i Parken og få meter
fra Henning, Jesper og jeg
Men et par uger inden koncerten, blev jeg af en daværende chef spurgt, om jeg var interesseret i en billet - han var brændt inde med én. Jeg kunne få den for halv pris og den var til indercirklen ved scenen. Så med tanke på, at Stones også er et band, du skal opleve, hvis du er en seriøs koncertgænger....slog jeg til, og det fortrød jeg ikke. De leverede en forrygende og medrivende koncert, hvor de gav nutidens unge opkomlinge baghjul, og spillede med overskud og energi, og leverede selv de helt gamle sange, som var de friske fra fad.

Og vi, Henning, Jesper og jeg, stod så tæt på den scene, der gik ud blandt publikum, at vi kunne lugte, hvad Keith Richards havde drukket inden koncerten – OK, det er måske heller ikke det sværeste at gætte….

Så på den baggrund kan det virkeligt friste at se dem igen og der gror jo aldrig mos på en rullesten.

Her er min egen personlige favorit med bandet, som de dog desværre ikke spillede:

Og her er en anden og netop i en optagelse fra 2007:


 

Ingen kommentarer: