søndag den 22. april 2012

Bruttoliste for årets Roskilde

Forleden offentliggjorde Roskilde størsteparten af plakaten for årets festival. Og selvom mine forventninger var ganske store, vidste jeg også, at det nok vil være begrænset med de store clous, al den stund, at Springsteen, Cure og Björk ganske givet tager et stort indhug i budgettet.

Og selvom jeg er en gammel, gnaven mand, som let forfalder til brok....., vil jeg ikke gøre det over årets plakat (selvom der er nok at kritisere og en masse ønskværdige OG realistiske navne er blevet forbigået), for med førnævnte hovednavne samt en del i "underskoven", skal man dæleme være et utaknemligt skarn - og det er jeg ikke! - hvis man skal brokke sig over årets plakat.

Festivalen har meldt ud, at en 15-17 navne fortsat mangler, så her er der mulighed for flere fine navne, men næppe nogen i supertanker-klassen, om end det ville glæde mig umådeligt meget, hvis de bookede New Order, Sigur Ros, Saint Etienne, Adele, Agnes Obel, Rumer, Lana del Rey, Twilight Sad, Green Pitch og Thåström....

Nå, men her er en bruttoliste for, hvad jeg gerne vil se:
  • 120 days
  • Apparatjik
  • Björk
  • Bon Iver
  • Cult
  • Cure
  • Friendly fires
  • Dig & mig
  • I got you on tape
  • Jonathan Johansson
  • Kellermensch
  • Larsen & Furious Jane
  • Magtens korridorer
  • Malk de Kojn
  • Mew
  • Janelle Monae
  • The Shins
  • Spleen United
  • Bruce Springsteen
  • Ulige numre
  • The Vaccines
  • Jack White
 
Det endelige program lægges, når der er dykket ned i flere af de for mig ukendte navne og når spilleplanen er kendt!
 
Og mit bud på dem, der åbner Orange om torsdagen: Magtens Korridorer.

Rock and roll will never die!

1 kommentar:

-rene sagde ...

Som ved hvert år, hvor man får lov til både at være vidne til tiden op til, den helt hektiske tid lige inden og altid rørende anmeldelser efter; der er nok du skal se! For ikke at være en kliche, vil jeg ikke sige "kender kun en fjerdedel" - for det er nok snarere en sjettedel :-)

Der er ikke en linje, ikke et ord, der kunne pege i retning af, at det ikke bliver en god festival. Har lyttet lidt til cure live 2011-2012 versionen - og det holder ganske godt! God festival herfra!