tirsdag den 14. juni 2011

Foreløbige program for årets Roskilde

Plakaten for årets Roskilde er nu på plads, og hvad der for nogle måneder siden lignede det tyndeste program i mands minde, ser efterhånden mere end tilforladeligt ud. Om end jeg fortsat savner nogle navne. Nu venter vi bare på den endelige spilleplan, og der krydses fingre for, at Roskilde får minimeret antallet af håbløse overlaps.

Men mit foreløbige program er følgende:

Skal se:
The Walkmen, PJ Harvey, Portishead, Arctic Monkeys, Killing Joke, Raveonettes, Swans, Cody, Hymns from Nineveh og Love Shop.

Skal se - hvis alt flasker sig....
Iron Maiden, Kings of Leon, The Strokes, Foals, Veto, De eneste to, John Grant, Iceage, De høje høle, Emma Acs og Kirsten & Maria.

Boblere, der skal dykkes ned i, når spilleplanen foreligger:
Bright Eyes, Chris Cunningham, Lykke Li, Frisk Frugt og Janelle Monae.

Og så kommer der ganske givet flere til, når planerne er clearet med Klaus Bentzen, Camp Morphars omvandrende musikleksikon, som helt sikkert har nogle yderligere forslag.

Dertil kommer, at jeg godt ved, at jeg ikke når alle navnene - uanset, om programmet flasker sig eller ej. Vejr, manglende søvn, overfodring af musik og ikke mindst alkoholindtaget plejer på et eller andet tidspunkt at gøre sin indflydelse.....

PS. Jeg skal IKKE se M.I.A., Mastodon, TV on the radio og My Chemical Romance.

2 kommentarer:

Jens Keis Kristensen sagde ...

Du skal unde dig selv at se John Grant, så ham i Radiohuset her i april, og det var altså topgodt, og så var hans kommentarer mellem numrene både sjove og rørende.

Søren Nielsen sagde ...

Jens, Grant står også meget højt på min liste, og jeg håber, at programmet arter sig, så han bliver føjet til min spilleplan. Men Roskilde har det også med at lave en koger eller to, når de lægger spilleplanen ;)