søndag den 24. november 2013

Tre fra en - julens sange

Der er i dag præcis én måned til juleaften, og her på matriklen er julestemningen for alvor ved at blive løbet i gang. Ikke, at der skal ret meget til, for jeg holder meget af julen. Eller måske snarere elsker den. Og ikke kun selve juledagene, men også tiden op til - julebelysningen, julekalenderne, julepynten, julefrokoster, juleøllen, julens kristne budskab, julefreden og så videre, og så videre.

Næste weekend er det første søndag i Advent, og traditionen tro, vil det lille hjem der blive pyntet op, ligesom jeg regner med at få skrevet de første julekort.

Og mens, at jeg gør det, vil jeg lytte til julens sange. Der er gennem årene kommet mange julealbums og sange om julen. Jeg er (også?) her af den gamle skole, og kan bedst lide de traditionalle julesange og især julens salmer og sange fra diverse julekalendere. 

Og tre af de sange, jeg ofte vender tilbage til, kan lyttes nedenfor - lyt, nyn eller syng gerne med:







Ingen kommentarer: