lørdag den 9. november 2013

Noget at se frem til....

Her i den mørke og regnvåde tid, er det rart at have noget at se frem til. Det kunne eksempelvis være kommende rejseplaner. I år blev det for mit vedkommende til to rejser - foruden de mange rejser til arbejdsmæssig øjemed; Tyskland i foråret og Edinburgh i sensommeren.

Og det kommende år, byder også på mindst to ture - ture, der allerede er i kalenderen.

I slutningen af marts drager jeg sammen med min faste rejsevenner, Per, Preben og Stefan, til Berlin. Det bliver så mit syvende besøg i byen, jeg aldrig bliver træt af. Hovedmålet for turen er fodboldkampen mellem Hertha Berlin og Bayern München, men selvfølgelig skal blandt andet byens mange historiske steder endnu en gang opleves på nærmeste hold. Det, jeg holder meget af ved byen er, at den emmer af historie og samtidig er den umådelig smuk og med en afslappet stemning. Og så elsker jeg bare at rejse i Tyskland.

Tyskland skulle også have været målet for Ølklubbens studietur i 2014, nærmere bestemt den tyske ølhovedstad, Bamberg. Men især udfordringer omkring logistikken gjorde, at den blev lagt på is. Alternativet var oplagt - Bruxelles (der om nogen er øllets hovedstad), al den stund, at Ølklubben til næste år runder sit 10. år. Det bliver så tredje gang, at vi besøger Bruxelles, og endnu en gang bliver hovedmålet Belgian Beer Weekend, der finder sted på byens umådeligt smukke Grand' Place. Men selve byen er også ganske spændende, og lighed med de to tidligere gange, bliver det nok også til en udflugt til en anden by. De to tidligere gange har vi besøgt Brugge og Gent, så denne gang bliver det nok Antwerpen.

Derudover skal det ikke udelukkes, at der i 2014 bliver sat hak ved to ture, jeg længe har drømt og talt om - eller i hvert fald én af dem; en forlænget weekend i henholdsvis Stockholm og Budapest. Endelig kunne en fodboldtur til det engelske også komme på tale, hvor London, Liverpool eller især Manchester ville være et oplagt rejsemål. Men det må tiden vise.....

Ingen kommentarer: