mandag den 21. oktober 2013

En god efterårsferie

Jeg plejer ikke at holde efterårsferie, men i år gav såvel opgaverne på arbejdet som afspadseringskontoen mulighed for dette, så sammen med familierne med skolesøgende børn, stod uge 42 samt dagen i dag også for mit vedkommende i feriens tegn.

Nærmest vanen tro, var listen med opgaver - jeg er jo en strukturfascist! - ganske omfattende, og når jeg netop nu gør den op, kan jeg notere, at der kan sættes flueben ved mange af opgaverne, men også, at der var en del, jeg ikke fik nået. Fint nok, og alt i alt kan jeg se tilbage på en dejlig ferie, og dagene er blandt andet gået med følgende:
  • Finde vinterjakkerne og -støvlerne frem 
  • Fejre min svogers og nevøs fødselsdag
  • Se gode films, som eksempelvis American History X, En duft af kvinde, Operation Argo og The Descendants
  • Styketrænet hver anden dag 
  • Give et ikke ubetydeligt bidrag til min tandlæges pensionsopsparing
  • skrive breve og e-mails til nær og fjern
  • blogge
  • læse bøger
  • ordne cykler og bil
  • ordne huset fra gulv til loft
  • Klippe ned, flytte rundt og grave i haven, så den efterhånden er vinterklar
  • Slå græsset for forhåbentligt sidste gang i år
  • Tage havemøblerne ind
  • Se FC København vinde 3-0 over Aab
  • Være til et meget hyggeligt arrangement i Team Bierstube, hvor den stod på frokost på Restaurant Fridas og billard på Husar Pub
  • Bestille hotel i Bruxelles til Ølklubbens studietur i 2014
  • Nyde nogle gode øl
  • Dovne på sofa 
  • Slappe af og bare være
Nu kalder trædemøllen så igen i morgen, og det glæder jeg mig på sin vis også til. 

Ingen kommentarer: