lørdag den 14. maj 2011

Hoping to find some long forgotten words or ancient melodies

På et utal af plader, findes cover-versioner af andre musikeres sange. Og på Youtube findes endnu flere optagelser i samme "genre". Nedenfor kan Low's version af Toto-klassikeren Africa høres og ses. Først spottet af med-blogger Peter Krogh (Another night in). Low er ét af mine absolutte favorit-bands, og Toto var et af de bands, jeg lyttede en del til i min "spæde" ungdom, og visse af deres sange kan jeg ret beset også lide den dag i dag.

Denne version er måske overraskende, underlig, forunderlig og så videre, men den sætter i hvert fald en fed, fed streg under Mimi Parkers smukke og enestående stemme. Læg også mærke til, hvordan Alan Sparhawk (denne gang på trommer) undervejs sender hengivne smil og blikke til sin hustru. Meget varmende. Og et eller andet sted, kunne det være morsomt, hvis de inkluderede dette nummer i sættet til koncerten i Vega til august.....


1 kommentar:

Jens Keis Kristensen sagde ...

HVOR ER DET FEDT!!! Jeg laver altså lige et fb-link