onsdag den 11. september 2013

Kunstnere, jeg gerne havde oplevet live

For kort siden udsendte New Order live-albummet "Live at Bestival 2013" - et album, der i parentes bemærket er mere end glimrende. God lyd og en fantastisk sætliste - og i den forbindelse drillede jeg mine gode venner, René og Michael, med, at oplevelsen af albummet nok bliver bedre, hvis man har oplevet bandet live. Det skal her nævnes, at vi alle tre er begejstrede for New Order, men at jeg er den eneste af os, der har oplevet dem live - Roskilde 2002.

Det fik så Michael til at svare på perfekt vis, hvor han havde lavet en længere liste over de live-albums, han havde stående, men som så skulle skrottes, da han ikke havde oplevet de pågældende kunstnere live.

I forlængelse heraf var det - når man har hang til lister - oplagt at lave en liste over, hvilke kunstnere kunne jeg godt tænke mig at opleve, men som jeg ikke har gjort. Det være sig såvel umulige, fordi de eksempelvis var gået i opløsning inden, at jeg nåede "dertil" som mulige, men som jeg alligevel ikke kom af sted til. Det er der kommende følgende top-10 ud af - i uprioriteret rækkefølge:
  1. Dusty Springfield
  2. Joy Division
  3. The Smiths
  4. The Clash
  5. Martin Hall i forskellige konstellationer fra 1980-1985
  6. Madonna
  7. Abba
  8. Gasolin
  9. Talk Talk
  10. The Bangles - måske ikke det mest prangende navn, men det plager mig fortsat, at jeg ikke så dem i 1986, hvor de spillede i København
Og listen kunne fortsætte, men en top-10 er en top-10. Eventuelle læsere af denne blog er mere end velkomne til at komme med deres egne bud.

Jeg runder af med en liveoptagelse med én af de nævnte kunstnere - én af de største kvindestemmer, popscenen har oplevet, overhovedet:

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Moral?
Before?
Sort/Hvide landskaber?
De må være belgiere?
Kliche?
/blot en top 5 fra hoften - og kun fra Danmark?

her lidt fra mig (også 5):
23 skidoo
Cabaret Voltaire
Lemon Kittens
Sixth Comm
Soft Verdict