lørdag den 9. marts 2013

Neil Young i Forum

I forlængelse af udgivelsen af det fremragende album, Psychedelic Pill, er Neil Young endnu en gang draget på turné. Og den bringer ham også til Danmark, nærmere bestemt 12. august 2013 i Forum i København.

Med sig har han Crazy Horse som backingband, og der er dermed lagt op til en energisk og tungt rockende aften, med lange guitarsoloer og stor lyd. Og hvor vi stensikkert får mange ture ned gennem Youngs meget, meget fine bagkatalog.

Billetsalget begynder først mandag, men via forkøbsmulighed hos Live Nation, der arrangerer koncerten, lykkedes det mig i går at få billet til koncerten. Og jeg drager af sted sammen med min gode ven, Brian, som i tidernes morgen introducerede mig for Young.

Det bliver så 5. gang, at jeg oplever ham live, og selvom koncertåret også byder på Martin Hall, Marie Key, Depeche Mode og Nick Cave and the bad seeds, ved jeg allerede nu med sikkerhed, at Young-koncerten bliver årets største og bedste. Længere er og bliver den ikke!

Lad mig runde af med en personlig favorit, og i en legendarisk koncertoptagelse fra 1971. En optagelse, der også understreger Youngs enestående tidsløshed:




2 kommentarer:

ThomasMathiasen sagde ...

Forklar lige lidt om det der med forkøbsmulighederne hos Live Nation.

Hvad går det ud på?

Vh

Thomas Mathiasen
thomas500@forum.dk

Søren Nielsen sagde ...

Torben, det foregår på den måde, at du på tilmelder dig Live Nations nyhedsbrev, og når der så er forkøbsmulighed, får du e-mail med link og instruktioner. Pris med videre er det samme, som i det åbne salg