tirsdag den 31. juli 2012

Efterårets koncerter

Efteråret plejer, for blandt andet mit vedkommende, at være den årstid, hvor der er mest aktivitet på koncertfronten - altså som publikummer og når der ses bort fra Roskilde.

Men det kommende halvår bliver ganske givet ualmindeligt stille, hvilket skyldes, at jeg ved begyndelsen på 2012 besluttede, at der skulle skæres ind til benet hvad angår koncerter. Både fordi, at jeg besluttede at prioritere mine udgifter lidt skarpere og fordi, at jeg ret beset ikke længere dur til koncerter på en hverdagsaften i København - og det er i det tidsrum, mange koncerter ligger - ligesom mit arbejde byder mig fortsat stigende rejseaktivitet til de øvrige nordiske hovedstæder. Og et par koncerter, jeg havde købt billet til, er allerede glippet på den konto.

Nå, men der er dog to koncerter på programmet - begge på en hverdagsaften....

I slutningen af august spiller Coldplay i Parken. Det er ikke et band, jeg p.t. lytter så meget til, men de spillede en meget fin koncert på Roskilde i 2009, ligesom jeg fortsat er "plaget" af, at jeg måtte afhænde min billet, da de i 2002 gæstede Danmark. Og gik dermed glip af et band, jeg på det tidspunkt lyttede meget til. Så da et par gode venner, Karin og Per, samt Pers bror, Frank, var friske på en tur i Parken var jeg nem at lokke, og er ganske sikker på, at der venter en stor, stor aften.

Derefter følger i november amerikanske Beach House. For to år siden gav de en mere end glimrende koncert på Roskilde og her i foråret udgav de, hvad der ganske givet bliver årets album. Så forudsætningerne for en stor og episk aften er absolut til stede.

Det er, indtil videre, efterårets koncertprogram og muligvis bliver andre føjet til. Der går rygter om, at Walkmen skulle gæste Danmark igen og dem vil jeg meget gerne se. Også fordi, at jeg glippede koncerten med dem i Amager Bio for 1½ år siden (der var købt billet, men arbejdet ville, at jeg skulle til Oslo i dagene omkring deres besøg), men så dem så på sidste års Roskilde.

Og så nægter jeg at tænke på alle de fine navne, jeg går glip af, for igen i år byder spillestederne på mange fine navne. Der er nemlig grænser for mine masochistiske tilbøjeligheder!

Jeg slutter af med at lade op med nogle favoritsange fra Coldplay og Beach House - naturligvis i liveversioner:



Ingen kommentarer: