søndag den 20. februar 2011

Snart Superliga

På tirsdag spiller FCK den første kamp i ottendedelsfinalen i Champions League mod Chelsea. Det er samtidig et startskud til forårsrunden i Superligaen, hvor første runde spilles i første weekend af marts. FCK fører suverænt Superligaen og rent mesterskabsmæssigt er det eneste spændingsmoment, hvornår titlen i realiteten er hjemme.

Forbillederne for de 3 på række 21 på Nedre C
Superligastart betyder samtidig også udsigt til at pleje af sit gryende mavesår og dårlige hjerte, for selvom FCK spiller godt og vinder kampene, er der altid noget at brokke sig over. Især når man er én af de gamle, gnavne mænd på Nedre C's række 21. Det være sig Solbakkens tåbelige dispositioner, uengagerede spillere, tåbelige dommerkendelser, brændte chancer, lidt for megen sang og stemning - you name it.

Og så selvfølgelig den vanlige brok over de spillere, du er på nakken af. Ja, for selvom du holder med et hold, falder du ikke nødvendigvis i svime over alle spillerne. P.t. er mine aversioner Santin og N'Doye. Bevares, de laver mål og spiller godt, men jeg så nu hellere typer som Peter 32 Møller og Morten Nordstrand på toppen. Sådan er det!

Jeg kan meget passende genkalde en scene fra den fremragende film, Fever Pitch (Fodboldfeber), hvor en aldrende Arsenal-fan inden en kamp bedyrer: "they were rubbish last year, they are rubbish this year and they will be rubbish next year". Og alligevel er han på stadion hjemmekamp efter hjemmekamp. Det kan man nikke meget genkendende til.

Lad bolden, brokkeriet og de hånende bemærkninger fans imellem rulle. FORZA FCK.

4 kommentarer:

pter sagde ...

Ja, FCK er mestre, det kan der vist ikke herske tvivl om! Så tillykke med det.
Jeg håber blot at mit hold klarer skærene...!

Søren Nielsen sagde ...

Bundstriden bliver hård, men ret beset håber jeg også, at EfB klarer den. Et hold, jeg altid har syntes godt om - bortset fra den gang, de snuppede DM-titlen for næsen af KB ;)

pter sagde ...

DET var nu en dejlig dag :-)

Anonym sagde ...

He he som en af de gnavne mænd kan jeg kun være enig. Ses på tirsdag i kummefryseren.Hilsen Sinding