søndag den 27. februar 2011

Exit

Inspireret af Euromans månedlige feature (hvor nogle af spørgsmålene dog varierer fra gang til gang, men essensen er den samme)...

Hvad er dit mest markante træk?
- Det vil jeg lade andre om at vurdere, men selvironi er måske et meget godt bud....

Hvad er den kæreste ejendel, du har mistet?
- Min gamle Batavus-cykel. Den var 24 år, da den blev stjålet oppe i byen og dukkede aldrig op igen. En cykel, der også var "en krog" til min far og hans cykelforretning.

Hvad er den vigtigste beslutning, du har truffet?
- Da jeg for 4 år siden købte hus. Men måske mest af alt, da jeg i 2002 valgte at forlade Midtsjællands Postcenter til fordel for Post Danmarks hovedkontor. Det valg dimensionerede min videre "karriere" og det, jeg vist på sin vis er god til, arbejdsmæssigt. Og så gav det nogle venskaber, jeg i dag sætter meget stor pris på.

Hvad ville du sige, hvis du mødte dig selv som dreng?
- Det bliver bedre og hvad end du gør, vil du altid være elsket. Og husk på, at det er bedre bare at tørre den spildte mælk op end at græde over den.

Har du en tilbagevendende drøm?
- Nej. Altså bortset fra dagdrømmeri om dette og hint....

Hvad er det bedste råd, du har fået?
- Da jeg i sensommeren 2007 valgte at søge væk fra Post Danmark blev jeg tilbudt en stilling i Videnskabsministeriet. I sig selv en interessant stilling. Men via et par enkelte spørgsmål, fik daværende kollega, Karin Winther, mig på andre tanker, og jeg takkede nej. Kort tid efter fik jeg en stilling i Nordea, og skiftet til finansverdenen har jeg ikke fortrudt et sekund. Så tak, Karin ;).

Hvad irriterer dig mest ved din personlighed?
- Min perfektionisme. Slet og ret. Jeg ville ønske, at jeg nogle gange kunne tage tingene mere oppefra-ned.

Hvad er din største frygt?
- Jeg har højdeskræk, men min største frygt er nok at miste. Jeg har uendeligt svært ved at give slip. Også på de ting, jeg gerne vil slippe.

Hvilken egenskab sætter du pris på hos kvinder?
- At hun får mig til at grine og udfordrer mig. Men vigtigst af alt, loyalitet. Både overfor sig selv og andre. Loyalitet er for mig den vigtigste værdi af alle.

Hvad bør en mand vide om en kvinde?
- At du aldrig kommer til at forstå hende fuldt ud, selvom hun forventer, at du vil gøre det. Men du skal hele tiden gøre forsøget.

Hvad er din definition af frihed?
- Friheden til at gøre det, jeg gerne vil, uden at det går udover andres frihed

Er du bange for at dø?
- Nej. Livet må leves, mens man har det og tingene skal værdsættes, mens man har dem.

Ingen kommentarer: