lørdag den 22. februar 2014

Endnu en ølklub - endnu en ølsmagning

"Man ved, at man er landet det rette sted, når der er en ølklub i afdelingen". Noget i den stil skrev jeg på Facebook, da det med ølklubben i min afdeling gik op for mig. Og jeg blev straks medlem!

Klubben består af cirka 20 kolleger, der så mødes en gang om måneden, hvor smagningen arrangeres på skift af medlemmerne - 2 er sammen om smagningen, der også suppleres med snacks.

Fredag var jeg så til mit første arrangement, og jeg havde ved min "indmeldelse" tilbudt at stå for denne. Man kunne lige så godt komme i gang! Og med kollega-Michael som medarrangør.

Arrangørerne vælger et tema - øltype, bryggeri med videre - og Michael røg straks med på mit forslag om, at Det Lille Bryggeri skulle være temaet. Eventuelle faste læsere vil vide, at dette er mit absolut foretrukne bryggeri!

Sammen med bryggeren, René Hansen, blev 6 øl udvalgt, der havde en god spændvidde i smag, procenter og øltyper, og dermed også tjente som en god introduktion til bryggeriet:

  • American Beauty 3.4 
  • Enebær Ale
  • Columbus Ale 
  • Dark Ale 
  • Double chili lakrids ale
  • 400

Undervejs fortalte jeg om øllet og bryggeriet, ligesom de 14, der dukkede op, vurderede dem på en skala fra 1 til 10. Det samme gjaldt for de medbragte snacks og selve arrangementet. Interessen for øllet og bryggeriet var stor, og der blev straks spurgt ind til indkøbsmuligheder med videre.

Som det altid er ved en ølsmagning deles meningerne om flere af øllene - smag og behag er jo forskellig, ligesom udgangspunktet for deltagerne kan være det; nysgerrighed, ølnørderi, favorittyper med videre. Men smagningens klare favoritter var den læskende og kraftfulde American Beauty 3.4 (trods sine kun 3,4%) og den tunge og fyldige 400, der løb med en del 10-taller.

Generelt var der stor ros til arrangementet og øllet, hvilket især er Det Lille Bryggeris fortjeneste. Michael og jeg var blot budbringerne!

Så alt i alt en rigtig hyggelig smagning, som samtidig var en god lejlighed til at lære nogle af kollegerne endnu bedre at kende. Jeg glæder mig allerede til næste arrangement, og spændt på, hvad de to, der står for arrangementet, vil finde frem til os.

Ingen kommentarer: