torsdag den 29. august 2013

Hverdagens små glæder

En morgen ved Ringsted Ådal
Nogle gange er hverdagens små glæder i virkeligheden blandt de største. Dem, vi måske oplever hver dag, men måske ikke altid lægger helt mærke til eller sætter helt så stor pris på.

For mit vedkommende er disse blandt andet min mere eller mindre faste morgen-cykeltur fra hjemmet og til Ringsted station, for på denne kan jeg fra det tidlige forår og til sensommeren klinger af stort set altid nyde solens første stråler langs Ringsted Ådal, græssende køer, hoppende harer og fugle, der synger dagen op. Og i denne tid også mosekonens bryg, der ligger tæt over åen.

Så selvom trætheden nogle gange sidder tæt i kroppen, når jeg cykler af sted, er dét syn en pragtfuld opkvikker og der er noget satans livsbekræftende i at opleve naturen fra sin bedste side. Humøret får nogle nøk opad og undervejs tænker jeg på, hvor glad, jeg er for at bo der, hvor jeg gør og hvilken gave det er at bo så tæt på én af de smukkeste pletter i Ringsted, nemlig Ringsted Ådal.

Så nu glæder jeg mig allerede endnu mere til morgendagens cykeltur.

Ingen kommentarer: