lørdag den 22. september 2012

Stadionturen

Jeg blev for nylig af én af mine kammerater fra rækken på Nedre C i Parken gjort opmærksom på et meget spændende projekt - hvis man, som vi, er fodboldnørd:

"Tilbage i 2005 besluttede to venner sig for at besøge samtlige stadions i Superligaen, 1. Division og de to 2. Divisioner. Eneste kriterie var at det ikke måtte være en kamp som FCK var en del af , da vi begge er fan af holdet og derfor ikke mener at være upartiske. På disse ture anmelder vi pølser, øl, siddepladser, stemning, lokale værtshuse og transport til og fra stadion. Der er også dukket en del ukurante anmeldelser op fra f.eks Danmarksserien og Sverige, og du kan læse om vores besøg på diverse kendte og ukendte stadions til venstre under de fire faneblade".

Sådan lyder indgangsbønnen på deres hjemmeside, hvor der så er links til FCK's fanklubs debatforum, Sidelinjen, hvorfra projektet tager sig udspring. Det skal understreges, at det ikke er FCK-relateret, så alle andre kan med stor fornøjelse også læse med.

Der er desuden oprettet en Facebook-gruppe, Stadionturen, hvor der også linkes til artiklerne, gives information om kommende ture og hvor artiklerne også bliver diskuteret.

Udover, at det et spændende emne at skrive om og med gode præmisser for anmeldelserne, skriver de djævelsk godt, hvor såvel informations- som humorniveauet er tårnhøjt.

For mit eget vedkommende er det desuden spændende at læse om andre stadions i Danmark, al den stund, at jeg ikke har besøgt ret mange. Bortset fra de faste besøg i Parken, har jeg de seneste 30-35 år kun besøgt stadions i Ringsted, Birkerød, Køge, Herfølge, Næstved, Slagelse, Odense og Brøndby, og det ganske sporadisk.

Samtidig kan jeg ærgre mig en smule over, at jeg ikke havde tænkt på at lave samme finte, når jeg besøgte stadions i Norge, Finland, Sverige, Tyskland, England med videre, men at tage bolden op nu, er ligesom for sent.

Men så kan man hygge sig med Stadionsturen og jeg glæder mig allerede til næste indslag. Der er jo fortsat rigeligt med stadions at tage fat på - og i!

Ingen kommentarer: