søndag den 28. september 2014

Netflix - 5 måneder efter


Det er nu mere end fem måneder siden, at jeg røg på Netflix-bølgen, og dermed mere eller mindre sagde farvel til andet tv-kiggeri eller for den sags skyld diverse sociale aktiviteter! 

Konklusionen er nemlig, at Netflix nemt kan blive en tidsrøver, hvor du lige skal have det næste afsnit med....Og netop én af de store fordele ved Netflix er, at du ikke behøver ikke at vente en dag eller uge på næste afsnit, men selv bestemmer, hvornår du vil se det - som ofte "med det samme", hvilket også ofte resulterer i begrænset nattesøvn.

Selv ser jeg med via mit Apple-tv og Netflix' APP. Sidstnævnte gør det nemt at orientere sig i udvalget, hvor du kan lave din egen liste, får forslag baseret på det, du tidligere har set eller kan orientere dig via de forskellige tema-kategorier.

Foruden diverse film, er det blevet til samtlige sæsoner (af dem, der er tilgængelige på Netflix) af følgende:
  • House of cards
  • House of cards i den britiske version
  • Suits
  • Top of the lake
  • Homeland
  • Orange is the new black
  • Episodes
  • Prison Break, der indtil videre har været min egen absolutte favorit
Bortset fra House of cards i den britiske version, har alle været af tårnhøj kvalitet, hvor de på hver sin måde har begejstret mig. Og det er en anden styrke ved Netflix - nemlig det store og brede udvalg af serier, hvoraf mange af dem borger for god kvalitet - det være sig i spænding, plot, gode præstationer med videre.

Hvad næste serie bliver, må tiden vise. Mange taler meget positivt om såvel Breaking Bad som Sons of anarchy, men den amerikanske udgave af Forbrydelsen kunne også være en meget oplagt mulighed.

Og nu vil jeg gå ind i stuen og glo videre!

Ingen kommentarer: