lørdag den 26. april 2014

En ny blog

Fra tid til anden falder jeg fortsat over en spændende blog, jeg ikke kendte i forvejen - og der er ganske givet massevis af andre "derude", jeg ville læse med stor interesse.

Nå, men for et par måneder siden stødte jeg på Taxamand.dk, der bestyres af Jesper Grunwald. Han er tidligere topchef i Danmarks Radio, men ernærer sig nu som taxachauffør i hovedstaden.

Bloggen begyndte vist som statusopdateringer på Facebook, men har nu udviklet sig til en selvstændig blog - Grunwald linker dog fortsat fast til indlæggene på sin Facebook-væg, og i øvrigt også på sin Twitter-profil.

Jeg kom på sporet af hans Facebook-profil via et nyhedsindslag i fjernsynet om denne tidligere topchef, der nu kørte taxa, hvorfra han på Facebook skrev om sine oplevelser i bilen. Og som havde massevis af læsere.

Jeg blev "venner" med ham på Facebook og er siden blevet hængende, og ser dagligt frem til hans indlæg. Og hvorfor gør jeg så det? Grundene er mange, men nævnes kan....
  • at Jesper Grunwald har en fremragende pen, der gør, at hans indlæg er fornøjelse at læse
  • at han beretter fra sine taxature på en medrivende og indlevende måde
  • at hverdagsbetragtningerne fra Merceren ofte sættes i perspektiv med hans egne erfaringer
  • at hans indlæg ofte er et fantastisk rammende tidbillede over dagens Danmark, hvor han beretter om "høj om lav"
Indlæggene lægges ofte op om morgenen, så de er også en god måde at begynde dagen på, hvor de læses med stor fornøjelse i et tog undervejs til dagens dont på arbejdet.

Bloggen er hermed anbefalet. Link til Taxamand.dk kan også findes ude i højre side af denne blog, under "Her læser jeg også...".

Ingen kommentarer: