onsdag den 20. juni 2012

Min spilleplan for Roskilde

Årets spilleplan for Roskilde er nu på plads, og nedenfor giver jeg et bud på min egen. Desværre er der i år en del overlap - dog ikke i den håbløse ende - og desuden spiller et par af de danske navne (Ulige numre og Dig & Mig), jeg gerne ville se, desværre under Warm-Up dagene, hvor jeg endnu ikke er landet på de overpissede græsarealer ved Roskilde.

Nå, men her er den:

Torsdag
The Cure, The Shins, Apparatjik og Janelle Monáe. Sidstnævnte afhænger dog af, hvor længe Cure spiller.

Fredag
I got you on tape eller The Cult, Spector eller Vaccines samt Malk de Kojn. Måske også Spleen United, men de går på 02.30 og dertil kender jeg mig selv alt for godt og desuden har jeg set dem én gang i år....

Lørdag
Larsen & Furious Jane, Alison Kraus, Cold Specks, Bruce Springsteen og Mew

Søndag
Magtens Korridorer, Friendly fires, Blondes og Björk

Noget tyder på, at det undtagelsesvis bliver en festival, hvor meget af tiden går ved Orange, med mindst 7 koncerter der.

Og så kommer der ganske givet flere til og en del ændringer, når planerne er clearet med Klaus Bentzen, Camp Blancos omvandrende musikleksikon, som helt sikkert har nogle yderligere forslag.

Dertil kommer, at jeg godt ved, at jeg ikke når alle navnene - uanset, om programmet flasker sig eller ej. Vejr, manglende søvn, overfodring af musik og ikke mindst alkoholindtaget plejer på et eller andet tidspunkt at gøre sin indflydelse.....

Den samlede spilledeplan kan i øvrigt ses lige her.

Rock and roll og om to uger og én dag er det hele i gang!

1 kommentar:

-rene sagde ...

Sådan! Jamen, så mangler der da bare to ting; godt vejr og at datoen nærmer sig og går i hak! Go' festival ønskes herfra. Ja, der er vist meget orange, men sådan er det vel nogle gange? Et varieret program, det må man sige. Så hygger andre hjemme med at se alle løjerne (og uløjerne) fra en neonskærm nær stuen! Go!