lørdag den 9. januar 2016

Dark Force

Norske Haandbryggeriet er et af dem, jeg har hørt meget godt om, men sjældent smagt noget derfra. Men forleden smagte jeg deres Dark Force, der er en Double Extreme Imperial Wheat Stout. Det lyder meget storladent, men det er øllen også.

Øllen holder 9%, men er ingenlunde sprittet i smagen - snarere rund og blød. Mælkechokolade og kaffe er blandt smagsnoterne, mens "wheat"-delen er godt gemt. Samtidig smager den perfekt brændt.

Der er derfor tale om en nydeøl fra den øverste hylde, som understreger, at store stouts ikke nødvendigvis behøver at være meget tunge i det.

Endnu en gang forbander jeg mig selv over, at jeg kun købte én flaske, for det kunne være interessant at opleve, hvordan den vil udvikle sig over tid.

Øllen blev købt i Barley Wine i København.

Skål!

Ingen kommentarer: